Zobrazuji 3 výsledků
ČLÁNKY DIETY RELAX ŽIVOTNÍ STYL

Zhubněte a zpevněte své tělo do léta za pomocí obyčejné chůze

Foto: Pixabay

Nemusíte trávit hodiny v posilovně, vystačíte si i sami. Ke skvělé kondici a viditelnému výsledku snížení váhy vám postačí dvě hodiny pohybu denně a dodržování pitného režimu. Bez pohybu své tělo nikdy nezpevníte ani neubydete na váze tak, jak byste chtěli.

Co se dá v létě dělat pro lepší kondici

Můžete jezdit na in-line bruslích, chodit, běhat, jezdit na koloběžce, plavat. Důležité je začít po malých dávkách s pohybem.

Hubněte pomocí chůze

Chůze je lidsky nejpřirozenější pohyb.Do chůze zapojujte i horní končetiny. Vhodné je i se mírně rozcvičit a tím zahřát svaly. Pokud máte vyšší nadváhu, je vhodné začít plavat aby nedošlo přílišnému zatěžování kloubů v důsledků dopadů při chůzi.

Foto: Pixabay

Rozpis pohybu na týdny

V prvním týdnu začněte s vytrvalou chůzí po dobu půl hodiny. Nezapomeňte na pitný režim. Při stejné rychlosti chůze budete každý den rychlejší a dojdete na delší trasu. Tělo musí na pohybu uvyknout. Není vhodné chodit první dny na dlouhé trasy. Kondici si musíte natrénovat. To se dá docílit každodenním tréninkem.

Ve druhém týdnu o půl hodiny přidejte. Vydejte se na vycházku každý den po dobu jedné hodiny. Dbejte na to, ať dobře dýcháte.

Ve třetím týdnu choďte hodinu a půl v kuse. Samozřejmostí jsou i krátké pauzy na pití.

Ve čtvrtém týdnu se pusťte do dvou hodin chůze. V tomto stádiu jsou již viditelné výsledky tvarování těla, váha a kondice.

Pohyb činí potěšení pro tělo a mysl. Při každém pohybu se naše tělo činí silnější a odolnější.

Pokud chcete začít běhat, začněte také na krátkých trasách než se rozhodnete běhat kilometry. 

Je také velmi vhodné jíst až po tréninku. Užijte si zábavu a ještě u toho vypadejte skvěle.

Zdroj: Health.com

ČLÁNKY NEMOCI

Pálí vás žáha a trpíte nevolnostmi? Pomoc je jednoduchá!

Foto: Pixabay

Z několika důvodů se může stát, že svěrač nefunguje správně. V tomto případě tedy natrávená potrava, která obsahuje již také žaludeční šťávy vrátí do jícnu a způsobí nám nepříjemný pocit pálení. Tomuto pocitu se říká laicky pálení žáhy. Samotnou příčinou je překyselení žaludku žaludečními kyselinami, kdy se dostaví takzvané pálení žáhy.

Příznaky pálení žáhy

  1. časté říhání
  2. návrat kyselin z žaludku zpět do krku
  3. pocit na zvracení
  4. pocit plnosti v žaludku
  5. pocit nechutenství

Co pomáhá na pálení žáhy

Aloe vera, zázvorový čaj, jablko, semínka fenyklu, hořčice s vodou, stroužek česneku, mandle, heřmánek, bazalka, smetanka lékařská, jablečný ocet, med, jedlá soda, voda s citronem, heřmánek, samotná teplá voda.

Foto: Pixabay

Co značí nevolnost

Jde o pocit na zvracení který, může vyvolat samotné  zvracení. Tělo nám tím naznačuje, že něco není v pořádku.Jedná se o symptom a ne o nemoc. Nevolnost může být spojena se závratěmi, motáním hlavy a nechutenstvím k jídlu.

jak zabránit nevolnostem

  1. Nepřejídat se, nepřepíjet se.
  2. Jezte pomalu,každé sousto si vychutnejte a dostatečně rozkousejte.
  3. Jezte a pijte častěji po menších dávkách.
  4. Najezte se než vstanete z postele. Obzvláště při těhotenských nevolnostech.
  5. Jezte nebo pijte potraviny podporující trávení jako jsou celozrnné pečivo, luštěniny,zázvorový nebo heřmánkový čaj.
  6. Dostatečně pijte,zkuste bylinkové čaje jako je heřmánek a fenykl.
  7. Nevolnost může být způsobena i některými léky, které užíváte. Jedná se o léky, které dráždí žaludek.
  8. Klidně a pravidelně dýchejte.

Pokud by potíže přetrvávaly obraťte se na svého odborného lékaře a vše s ním konzultujte.V žádném případě příznaky nepodceňujte.

zdroj: klubzdravi.cz, bezhladoveni.cz

ČLÁNKY DIETY

Prokletí jménem Jo-Jo efekt! Víme, jak tomu předcházet!

Foto: Pixabay

Vznik jo-jo efektu

Celý proces začíná dodržováním velice striktní dlouhodobě neudržitelné diety, při které ztrácíme velkou rychlostí svaly i tuky. Proto je vhodné u procesu hubnutí cvičit, ztráta svalů není následně tak drastická.

Hned jak dietu ukončíme a pokusíme se vrátit zpět se zpět do našeho klasického životního stylu, to znamená i přijímání větších množství kalorií. Si naše tělo začne tvořit zásoby, pro dobu, kdy se zase rozhodneme pro neudržitelnou dietu.

Výsledkem je tedy rychlé nabrání váhy, jelikož jsme ztratili jak svaly, tak tuky a zpět se vážou větší rychlostí tuky

Foto: Pixabay

Vliv na zdraví 

  1. Zvýšená chuť k jídlu
    Tělo během diety zpomalí všechny nezbytné procesy, aby ušetřilo co nejvíce energie. To způsobuje následovné. Po skončení diety, kdy se všechny procesy zase rozjedou máme větší apetit. 
    Je velmi pravděpodobné že po několika cyklech jo-jo diety budete mít v určité vázy větší váhu, než když jste začínali. Lidé, kteří zhubli extrémní rychlostí zhubli, tak během nabrali až 65% původní váhy zpět
  2. Vyšší podíl tuku a méně svalů
    Během jo-jo efektu se na vás tuk nalepí rychleji než svaly a procentu tuku se až dvojnásobně zvětšuje.
  3. Větší riziko kardiovaskulárních chorob
    Neustálé nabírání a shazování váhy způsobuje problémy s tepnami, riziko srdečních onemocnění se rapidně zvětšuje. Budete také více náchylní k zánětů, a méně odolní chorobám. Zvyšuje se pravděpodobnost vysokého krevního tlaku a diabetes typu 2
  4. Frustrace
    Po několika cyklech s jo-jo efektem začnete být frustrovaní. Začátkem je si uvědomit v čem se nacházíte a začít s lepší životním stylem.

Boj proti jo-jo efektu

  1. Místo dlouhodobých cílů si dejte krátkodobé
    Zaměřte se v danou chvíli vždy na jeden problém. Zkuste s jednoduchými věcmi jako je větší příjem vody, omezení zpracovaných cukrů, větší příjem ovoce a zeleniny… Uvidíte, že výsledky se sami brzy dostaví a postupem času si ani neuvědomíte, že jste jo-jo efektu zcela unikli.
  2. Pokud ujedete od zdravého stravování, netrestejte se za to
    Každému se občas stane, že dostane chuť na něco, co mu nesedí do jídelníčku. Pokud se i vám něco takového stane, zkuste tomu příště předejít lepším poskládáním jídelníčku, ale rozhodně si za to neupírejte jídlo následující dny.
  3. Najděte si parťáka 
    Jak se říká ve dvou se to lépe táhne, ani tohle není výjimkou. Najděte si člověka, se kterým budete sdílet svoji cestu, své pocity, budete se vzájemně podporovat. Změnu v sami sobě poznáte v podstatě okamžitě.
  4. Procházíte si právě jo-jo efektem? Nevíte jak z něho ven? Neváhejte si prohlédnout celý web a případně se nechte inspirovat do svého jídelníčku našimi recepty.

Zdroje: prosilm.cz (odkaz), gymbeam.cz (odkaz