Zaháníte stres jídlem? Toto byste měli vědět

Všichni se potýkáme v životě se stresem a všichni hledáme nějakou útěchu, jak se ho zbavit. Každý z nás hledá psychickou útěchu a podporu v něčem jiném ve snaze dostat se z nepříjemného a podmanivého stresu. Někdo ji najde ve sportu, někdo ve cvičení a další z nás naopak v jídle. Pokud si máme jídlo připravit, sáhneme zpravidla po komfortním řešení - tedy jídlech, které nevyžadují žádnou nebo téměř žádnou přípravu. Přečtěte si, která jídla vnímáme jako zdroj útěchy. Poznáte se?

Foto: Pixabay

Čokoláda

Čokoláda je obvyklá součást nejrůznějších druhů sladkostí a patří bezesporu k nejpopulárnějším laskominám na světě. Vyrábí se z kvašených, pražených a mletých zrnek tropického kakaového stromu Theobroma cacao. Zrna pocházejí z kakaových tobolek – bobů. Pokud se cítíme mizerně, většinou je to první, na co pomyslíme při špatné náladě.

Zajímavosti o čokoládě :

  • Čokoláda má antibakteriální účinek a chrání před zubním kazem.

  • Vůně čokolády zvyšuje aktivitu mozku.

  • Průměrná čokoládová tyčinka obsahuje 8 částí hmyzu

  • Když jde o kašel, čokoláda je účinnější než kodein (droga vyrábějící se z makovic)

Foto: Pixabay

Pizza

Dalším jídlem, které má na nás uklidňující účinek je pizza. Důvodem je i fakt, že tohoto jídla existují různé varianty, a tak se nám nikdy neomrzí. Proto se stala velmi oblíbenou pochoutkou po celém světě.

Zmzrlina

Zmrzlina – mražený mléčný výrobek ze směsi smetany nebo mléka, cukru, vajec s přísadami, které milujeme. Jedná se o výrobek, který zchladí ale i uklidní nervy.

Chipsy

Dalším jídlem, na které myslíme při stresu a po kterém sáhneme jsou chipsy. Při jejich konzumaci dochází ke křupnutí, které nás uklidňuje. Vybírejte si vždy kvůli vašemu zdraví pečené chipsy, ne smažené.

Jak je to ale s cukrem doopravdy? Skutečně potlačuje stres?

Ve skutečnosti cukr spouští více stresu a nabádá váš mozek, aby vylučoval více stresového hormonu, například kortizolu.

Jestli-že pociťujete stres, naučte se ovládat svůj apetit a místo toho, si jděte raději zaběhat, zacvičit či si dejte něco lehčího pokud musíte svou situaci řešit jídlem. To vám pomůže lépe zvládat stresové situace a vytvoříte si celkový nadhled nad věcmi, které vás momentálně trápí a sužují. Vyplatí se volit zdravější varianty. Pokud totiž jíme ve stresu, projeví se to na naší postavě v negativním smyslu.

Zdroj: Gulu.cz (odkaz), vitenevite.cz (odkaz)

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

Hovězí gulášek

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me