Jak mlsat bez výčitek a nepřibrat? Máme několik jednoduchých rad

Každý má občas velké chutě na sladké, ale zároveň velké výčitky, protože si zkrátka dopřává něco, co by neměl. Existuje však několik užitečných rad, které vám pomohou vaše touhy zkrotit.

Foto: Pixabay

Také si nemůžete pomoci a máte neutuchající chuť neustále něco jíst a mlsat? Kdo by neměl. V sychravém počasí a za chladných dnů je tato chuť obecně ještě vyšší. Zkrátka sednout si na gauč, pustit si nějaký hezký film, otevřít si brambůrky a zachumlat se pod deku – to je prostě idylka.

Naštěstí existuje možnost mlsat zdravě bez nutnosti odpírání si různých laskomin. Vše je ovšem o správné míře. Pokud však máte tyto návaly nekončící chutě častěji, je nutné najít skutečnou příčinu. Podle uznávané odbornice na výživu, Michaely Ryglové, mohou být tyto nekončící chutě na sladké a různé pochutiny způsobeny zbytečně velkým kalorickým deficitem, špatným poměrem živin v jídelníčku, nedostatkem komplexních sacharidů, málo bílkovin nebo nadbytek jednoduchých cukrů.

Foto: Pixabay

Dalšími faktory ovlivňující chuť může být i stres, špatná nálada, únava a nedostatečný spánek. U žen se ještě přidávají problémy s menstruací a hormony. Tyto faktory jsou pak těmi nejčastějšími spouštěči nezdravých chutí na sladké laskominy. Pokud vám přijde některý z těchto problémů povědomí, měli byste si co nejdříve uvědomit, že stávající problém musím mít i jiné řešení. Skutečnost je taková, že vám neprospěje ani asketické odpírání dobrot.

V praxi pak jde o to, nahradit čokoládovou zmrzlinu nebo brambůrky třeba sušeným ovocem. Vše je však otázka správné životosprávy. Důležité je tedy začít den správně vyváženou a bohatou snídaní. Vhodné je třeba zkombinovat mysli či ovesné vločky, ovoce, tvaroh a jogurt.

Pokud si však dopřejete k snídani toust s máslem a marmeládou, prudce zvětšíte množství cukru v krvi a během celého dne se pocitu na sladké zkrátka nezbavíte. Během denního režimu zkuste zařadit třeba i nějakou svačinu v podobě ovoce či ořechů. Večer tak budete daleko sytější a nebudete mít potřebu tolik mlsat.

Pokud však i přesto máte neodolatelnou chuť na sladké a nemůžete si pomoci, zkuste se alespoň trochu krotit. Místo tabulky mléčné čokolády si dejte raději dvě kostičky hořké. Nebo jestli máte rádi sušenky, dopřejte si tu bez čokolády, bez krému a ideálně pak mysli tyčinku. Do jisté míry je nutné dopřát tělu, co chce, ale dát mu najevo, že vy jste paní či pánem svého těla a vy určujete velikost porce.

Zdroj: Novinky.cz (odkaz)

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

Hovězí gulášek

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me