Dopřejte si čas jen pro sebe a využijte mocnou sílu esenciálních olejů. Tipy a triky na koupelové rituály

Milujete relaxační koupele? Nejste v tom rozhodně sami. Ponoření do horké vany zbožňují Rusové i Mexičani a populární je v celé Asii. Přeborníky jsou Japonci, kteří se dokonce častěji koupají než sprchují. Na koupele sázejí i Britové a v londýnském hotelu Cadogan jste si svého času mohli vychutnat vanu plnou šampaňského Dom Pérignon za 25 tisíc liber (v přepočtu a s inflací víc než 920 tisíc Kč). Za luxusní koupelí ale do britské metropole jezdit nemusíte. Přinášíme 8 tipů a rad, jak si luxusní koupelový rituál vychutnáte v pohodlí svého domova.

POSLECHNĚTE SI CELÝ ČLÁNEK ZDE:

Foto: Pixabay

Nepodceňte přípravu

Domácí wellness můžete samozřejmě strávit se svým partnerem či s celou rodinou, opravdové uvolnění ale přinese čas, který budete mít jen pro sebe. Proto pošlete ostatní členy domácnosti za zábavou a den plný rozmazlování si vychutnejte plnými doušky. Před koupelí se nezapomeňte pečlivě odlíčit, své tělo můžete také připravit kartáčem pro suchou masáž. Odstraníte tím odumřelé buňky, zlepšíte krevní oběh, a hlavně podpoříte produkci pro mladistvou pokožku tak důležitého kolagenu.

Heřmánkový čaj i sklenka prosecca

Do horké koupele byste nikdy neměli chodit s plným žaludkem, dejte přednost lehčímu pokrmu zhruba hodinu před koupelí. Jestli domácí koupel chápete jako kompletní očistu, připravte si bylinkový čaj třeba z heřmánku pro lepší usínání, či z máty nebo zázvoru. Ve vaně si ale klidně užijte sklenku vína či prosseca, jen myslete na to, že v horké vodě stoupá alkohol do hlavy rychleji.

Foto: Pixabay

Ani krátce, ani dlouho

Ponořit se na hodinu do horké vody zní sice lákavě, vaše pokožka vám za to ale moc nepoděkuje. Dlouhý pobyt v horké vodě kůži vysušuje a vy poté musíte napnout mnohem víc sil při její hydrataci. Ideální koupel trvá do 20 minut a teplota vody se pohybuje mezi 36-38 °C. A jestli si jednou za čas dlouhý pobyt v horké vodě chcete vychutnat, obohaťte koupel o přípravky s hydratační recepturou, případně o esenciální oleje, které pokožku zvláčňují.

Zázračné vůně

Vůně umí navodit správnou atmosféru, ale také povzbudit, uvolnit či přihrát rychlé usínání. Anebo dokonce léčit. Správnou vůni můžete do své koupelny dostat s pomocí vonné svíčky, případně i esenciálních olejů, které nakapete buď do aroma difuzéru, nebo ještě lépe do vody ve vaně. Esenciální oleje z levandule, bergamotu či citrónové trávy odplaví stres, s rychlým usnutím pomůže heřmánek a náladu zlepšuje citrón. Esenciálními oleji jsou nabité například koupelové soli a koncentráty tetesept, které jsou navíc obohacené o sílu moře. V nabídce najdete jak relaxační, tak i léčivé receptury, které uleví třeba bolavým zádům, kloubům, namoženým svalům nebo pomohou při nachlazení. A to se rozhodně hodí.

Eukalyptus pomůže se stresem i nachlazením

Se stresem i nachlazením umí zatočit také eukalyptus. Pokud si ho v květníku postavíte do koupelny, vůně z něj se díky vlhkosti a vyšší teplotě bude uvolňovat do vzduchu. Pokud na péči o květiny nejste, nakapejte si do vody ve vaně esenciální eukalyptový olej. Ten navíc pomáhá proti bolesti a díky svým protizánětlivým a dezinfekčním účinkům zlepšuje hojení ran. Eukalyptus, ale i výtažky z konopí, mučenky a éterické oleje z cedrového dřeva, pomeranče a vavřínu, má ve svém složení například speciální relaxační koupel od teteseptu Antistress. Po správně zvoleném koupelovém doplňku budete jeho účinky cítit nejen během samotného koupání, ale ještě dlouhé hodiny po něm.

Všelék jménem hudba

Hudba má na naši psychiku velmi podobné účinky jako vůně, proto je dobrý playlist ideálním parťákem k vašemu domácímu wellness. Chcete se zbavit zbavit stresu a úzkostí? Teď na to můžete jít i vědecky. Odborníci na neurovědu ze společnosti Mindlab International přišli v roce 2018 s playlistem 10 písní, které redukují stres až o 65 %. Vítězem se stala skladba Weightless od britského elektronického projektu Marconi Union, která vznikla právě s cílem snižovat hladinu stresového hormonu kortizolu. V žebříčku se ale umístili také Enya, Coldplay, All Saints či Adele. Celý playlist si můžete pustit na YouTube na tomto odkazu (link).

Na Spotify (link) nebo Apple Music (link) si však můžete pustit i playlist #DejSiVanu, který je navíc načasovaný tak, abyste v horké vodě strávili přesně tolik času, kolik se doporučuje.

Pokud si domácí wellness užíváte i se svými potomky, pak byste byli možná rádi, aby po koupeli rychle usnuli. I s tím vám může hudba pomoci. Místo rychlých, rytmických skladeb vsaďte na ukolébavky nebo na klasiku. Vážná hudba má nejen u dětí vliv na uvolnění, rychlejší usínání a kvalitnější spánek, rozvíjí ale také pozornost, IQ, emoční inteligenci či představivost. Vsadit můžete i na dětské koupelové produkty s levandulí.

Koupelí to nekončí

Až vypustíte vanu doporučujeme se zabalit do měkkého bavlněného županu a nechat tělo volně uschnout. Pak dopřejte wellness také pokožce těla v podobě hydratační péče. Pokud fandíte spíše tělovým olejům, ty nanášejte na pokožku vlhkou, protože tak se vlhkost do pokožky uzamkne.

Pak už si jen oddejte klidu a pohodě, nic nedělejte a nechejte se unášet tím, jakou hezkou koupel jste si právě užili.

Zdroj: tisková zpráva společnosti Tetesept

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

Pomazánka z míchaných vajíček

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me