Po padesátce zapomeňte na ty nejoblíbenější dobroty, vysvětlíme proč

Zdá se to jako včera, co jste měla svůj maturitní ples a než se nadějete jsou tu děti a za chvilku je padesátka na krku. Není pak rozhodně žádným překvapením, že každé období v životě s sebou přináší určitá obecná doporučení či rady, jak se přes dané období nejlépe přenést.

POSLECHNĚTE SI CELÝ ČLÁNEK ZDE:

Foto: Pixabay

Tyto rady jsou pak nezbytné, pokud se chcete udržet v kondici co nejdéle a také předcházet některým nemocem, jež mají v právě v daném věku zvýšenou pravděpodobnost výskytu. Většina lidí se pak shoduje, že v životě je hned několik významných milníků.

Jedním z nich jsou osmnáctiny, kdy se člověk stává dospělým. Další takovou hranicí je padesátka, kdy člověk vstupuje do středního věku. Změna to je hlavně proto, že již naše tělo potřebuje jakousi pravidelnou údržbu v podobě zdravotních procházek, doplňků stravy či zdravějšího životního stylu. Sestavili jsme pro vás seznam několika potravin, které byset po padesátce již neměli vůbec jíst.

SMAŽENÁ JÍDLA

Smažená jídla nejsou doporučovaná prakticky v žádném věku, ale mladé tělo je jako nové auto, které snese prakticky vše a nic se nestane. Čím starší jsme, tím více cítíme, že nám po určitém jídle bývá například těžko nebo že nám něco zkrátka nesedlo. Po padesátce byste si však měli rozmyslet, zda si smažené jídlo vůbec dávat.

Problém se smaženým jídlem je ten, že obsahuje velké množství tuků i nasycených tuků. Pokud do svého těla dostáváte velké množství nasycených tuků, zbytečně si zvyšujete pravděpodobnost vzniku kardiovaskulárních onemocnění i obezity.

Foto: Pixabay

ZPRACOVÁVANÉ POTRAVINY

V dřívějších dobách byli lidé zvyklí jíst především čerstvé potraviny. Pak přišli na ten vynález a začali maso průmyslově zpracovávat. Není pak žádným překvapením či novinkou, že tyto potraviny našemu tělu nesvědčí pro množství soli i různých emulgátorů, stabilizátorů i tzv. „éček“. Sbohem byste měli říct mraženým hotovým jídlům, sušenkám a obecně všem potravinám s extrémně vysokým obsahem bílého cukru. Zde se pak vystavujete riziku vzniku rakoviny, cukrovky i mozkové mrtvice.

UZENINY

Pro mnoho chlapů je dokonalý sen ta představa, že sedíte v důchodu na terase, máte vychlazené pivo a k tomu si udíte vlastní domácí uzené. O tom, že zrovna Česká republika má v této kategorii velký problém svědčí i statistika rakoviny střev, ve které Česká republika vede již několik let.

Obecně lze ale říci, že uzeniny obsahují nepředstavitelné množství soli, barviv, aromat a konzervačních látek, které našemu tělu velice škodí. Pro lidi ve věku po padesátce jde o riziko, protože se již potýkají s vysokým krevním tlakem, cukrovkou či mají zvýšené riziko vzniku rakoviny a konzumace uzenin tato rizika jen zvětšuje.

SYCENÉ NÁPOJE

Sycené nápoje jsou slaďoučké, osvěžující a velice populární. V praxi se však skládají tyto nápoje jen z chemikálií, barviv a umělých sladidel. Našemu tělu nepřináší žádnou výživovou hodnotu, protože nejde o pomerančový džus smíchaný se sodovkou, ale jen chemikálii. Po padesátce se musíte zaměřit spíše na udržování a detoxikaci vašeho organismu. Rozhodně pak není dobrý nápad své tělo ještě více zatěžovat.

VAJÍČKA ZA SYROVA

Vajíčka jsou sice dobrým zdrojem bílkoviny, ale také jsou zdrojem cholesterolu. Pokud se touto potravinou nějak nepřejídáte, není to zase až takový problém. Problém nastává až v případě syrových vajec, těm je nejlepší se naprosto vyhnout. Přijde vám, že syrová vajíčka nejíte? Možná si to ani neuvědomujete, ale tatarská omáčka či majonéza se standardně vyrábí ze syrových vajec. Ty mohou obsahovat bakterie, které se tam dostaly ze skořápka, která přišla do styku se slepičím trusem.

Zdroj: Aazdraví.cz (odkaz), eatthis.com (odkaz)

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me