Jak moc jste zdraví? S odpovědí pomůže WC, spánek a vaše lednička

Mnozí si to sice nepřipouští, ale i u nás v České republice má každý desátý cukrovku a každý pátý problémy s vysokým tlakem. Většinou jsou ale tyto nemoci způsobeny nezdravým životním stylem, a tak je vysoká pravděpodobnost, že se to může stát klidně i nám.

Foto: Pixabay

Existují samozřejmě výjimky, kdy jsou lidé, kteří v životě necvičili, a při tom se dožijí vysokého věku. Jak máte ale nejlépe poznat, že je s vaším tělem něco špatně a že byste se raději měli obrátit na svého lékař? Odpověď naleznete v kvalitě vašeho spánku, vaší chuti k jídlu nebo vaší schopnosti čelit stresovým situacím.

Jak často navštěvujete záchod?

Jedním ze základních ukazatelů dobrého zdraví a správně nastaveného životního stylu, je i správné a pravidelné vyprazdňování. Velkou potřebu bychom pak měli vykonat v ideálním případě jednou denně, a to po ránu. Důležitá je pak samozřejmě i správná konzistence.

Tato pravidelná stolice nám zajistí odvod toxinů a vstřebání důležitých živin do těla pomocí sliznice střev. Pozor byste si měli dát, pokud delší dobu přetrvává nějaká změna z nevysvětlitelných příčin, jako je menstruace, chřipka, atp.

Nezapomínejte na spánek

Spánek je velice zdraví a naprosto nezbytný pro naše tělo. Vždyť i mobilní telefon musíme nechat nabít, aby mohl fungovat. Tělo se zregeneruje během spánku po fyzické i psychické stránce. Můžou však nastat problémy s usínáním či spánkem samotným a v takovém případě trpí celé tělo.

Při potížích se spánkem se vystavujete riziku cukrovky, obezity i špatné náladě. V ideálním případě byste měli spát okolo devíti hodin, ale to je individuální u každého jedince. Při nějakých problémech začněte nejdříve tím, že budete chodit spát a vstávat zhruba ve stejnou dobu, aby si na to vaše tělo navyklo. Měli byste také vynechat pití kofeinových nápojů, jako je čaj a káva těsně před spaním či pozdě večer. Před spaním si pak dopřejte relax a uvolněte se.

Jak je na tom pleť

V případě pleti nemáme úplně na mysli vrásky či nějaká mateřská znaménka a pigmentové skvrny. Jde spíše o pocti při doteku, zda je hladká a pružná. V tom případě totiž vše funguje s největší pravděpodobností správně. Pokud ale při doteku cítíte vysušenou kůži, ruka vám drhne, máte ekzém a vyrážky nebo je kůže nezdravé barvy, měli byste se zeptat proč. Většinou bude na vinně stres, špatný životní styl, nezdravý metabolismus či zanedbávaný pitný režim.

Foto: Pixabay

Jak zvládáte stres?

Stres bývá prakticky součástí každodenního života, ale důležité je, jak na něj reagujeme a jak s ním pracujeme. Někomu stačí si jít zaběhat, poslechnout oblíbenou hudbu a někdo jde a seřve nespravedlivě prvního člověka, kterého potká. Je nezbytné být více asertivní a ovládat hněv a stres – najít si nějaký způsob, jak se uvolnit.

Rozhodně ale nedoporučujeme řvaní na další lidi, protože tím neulevíme sobě, ale ještě způsobíme nespravedlivě stres někomu jinému. Pokud jste takto výbušní, hrozí, že si přivodíte infarkt či mozkovou příhodu. Někdo pak řeší stres jídlem, což samozřejmě také není správně.

Zdroj: ProZeny.cz (odkaz)

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

Hovězí gulášek

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me