Foto: Pixabay
Místo reklamních předmětů či léků, které by možná někdo na e-shopu zdravotní pojišťovny očekával, se zde dají zakoupit protézy, slepecké hole, dialýzu nebo pobyt v nemocnici. Ceny pak nejsou rozhodně výhodné, jako na ostatních e-shopech, ale jsou extrémní.
Na první pohled vše vypadá zcela normálně jako skutečný e-shop, ale v tiskové zprávě Všeobecné zdravotní pojišťovny zveřejněné na jejích oficiálních stránkách se můžete dočíst, že se jedná v podstatě o novou komunikační kampaň, která by měla otevřít celospolečenskou debat o udržitelnosti zdravotního systému.
Foto: Pixabay
Položky na tomto e-shopu jsou pak kategorizovány do šesti kategorií, a to srdce a cévy, cukrovka, rakovina, interna, infekce a úrazy. U každé položky na e-shopu pak naleznete podrobný popis toho, co všechno pacient za tuto cenu dostane včetně poutavých statistik. Jednou z položek je třeba pro představu koronární bypass za necelých půl milionu korun nebo pobyt na JIP po infarktu myokardu za 36 668 Kč.
Asi nejzajímavější částí detailního přehledu každé položky je pak její závěr, kde je představeno mnohonásobně levnější řešení v podobě prevence. Jako příklad můžeme uvést denní náklady při pobytu na JIP s klíšťovou encefalitidou, které jsou více než 17 tisíc korun v porovnání s očkováním, které vyjde na zhruba pětinu ceny.
Jak je patrné, cílem e-shopu není prodávat produkty, ale spíše upozornit pacienty na to, že prevence je vždy lepší, než léčebné výlohy. Tato reklama má spíše vyprovokovat lidi, aby si uvědomili, že zdraví je tím nejdražším, co máme. Podle ředitele VZP se něžné reklamy neosvědčily, a proto je zapotřebí přistoupit k šokujícím a pravdivým údajům.
Zdroj: VZP.cz (odkaz)