Chcete hubnout? Bez kalorického deficitu to nepůjde, poradíme jak na to.

Určitě jste každý někdy slyšel o kalorickém deficitu. Pokud chceme hubnout nestačí nám se pouze hýbat nad rámec naší normální aktivity. Ve většině případů má hubnutí na svědomí kalorický deficit. Když mluvíme o kalorickém deficitu musíme si uvědomit pár základních pravidel.

Foto: Pixabay

Nikdy nesmíme jíst pod náš bazální metabolismus.

Pod pojmem bazální metabolismus si lze představit minimální nutnou energii pro správné fungování našich orgánů. Pokud půjdete se svým příjmem pod bazál, poznáte to také sami na sobě. Na své náladě, budete více unavení možná i více náladový. Nejlépe však uděláte, pokud se o takovém tématu poradíte se svým lékařem nebo jiným specialistou.

Pro hlídání kalorického deficitu se dají dobře použít kalorické tabulky.

Je potřeba si dát pozor abychom tabulky opravdu používali jen jako ukazatele a nenechali se příliš vynervovat kvůli jídlu. Uvádí se že jíst stylem 80 % zdravé stravy a 20 % jídel na, která máme zrovna chuť je v pořádku. Tímto stylem stravování nedojde k přejídání se.

Pojďme se společně podívat na 5 tipů, jak přes den ušetřit kalorie.

Hlídejte si tekuté kalorie

Berte na vědomí, že všechny slazené nápoje obsahují kalorie navíc, tím pádem mohou prohlubovat vaše hubnoucí konto do mínusu. Možná právě ony slazené nápoje jsou důvodem proč se vám nedaří zhubnout.

Pokud máte problém s pitím čisté vody, existuje i několik způsobů, jak vodu ochutit. Například pomocí ovoce, máty, nebo lze zvolit nějaký druh čistého proteinu.

Pro lepší představu: Coca Cola má v 1 litru 454 kcal

Relax 100% džus má 447 kcal

Mattoni 186 kcal

Snažte se vyhýbat vysoce průmyslově zpracovaným potravinám

Vysoce průmyslově zpracované potraviny obsahují kombinaci cukru, soli a tuku.

Těmito potravinami se jednoduše necháme zlákat a jsme schopni jich sníst hodně, jelikož nás nenasytí, ale kaloricky jsou velice výživné.

Pro lepší představu:

  • 100 gramů hranolek 289 kcal
  • Mars tyčinka 431 kcal

Foto: Pixabay

Připravujte si doma jídla sebou

Pokud se chystáte na delší výlet, nebo i jenom výlet do města. Mějte vždy po ruce nějakou svačinu. Ideálně si do krabičky připravte nějaké vyvážené plnohodnotné jídlo. Avšak jednou za čas vám postačí i kvalitnější proteinová tyčinka nebo nápoj.

Pokuste se co nejčastěji jíst doma

Když si doma připravujete jídlo víte sami co do něj přidáváte, na čem smažíte, kolik tam toho dáte a podobně. V restauracích se necháme lehce zlákat. Avšak když jdete do restaurace s přáteli užijte si večer s tím, že jedno jídlo netvoří celý váš životní styl

Dbejte na zdravé složení talíře

NA vašem talíři by se během každého jídla měli objevit všechny typy potravin. Ideálně plnohodnotné sacharidy, dostatečná porce bílkovin a nezapomínejte na zeleninu a ovoce, která doplní vlákninu. Nevynechávejte ani tuku, přihoďte si na talíř pár oříšků anebo si udělejte jídlo s avokádem. Možností je nespočet a fantazii se meze nekladou. Nezapomínejte, že i když si dáte nějakou tu tyčinku svět nekončí a jede se dál.

Zdroj: https://aktin.cz/

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

Hovězí gulášek

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me