Přebytečné špeky musí pryč – které sporty vám pomůžou s minimální námahou?

Každý z nás se, ať už omylem nebo záměrně, dostal do skupinových lekcí v posilovně. Možná jste se nadšeně vrhli na jízdu na kole, běh, či jakýkoliv jiný sport. Tuky se vás však neustále drželi? Na vině bylo tentokrát příliš vysoké tempo, která, jste si nasadili buď vy sami, nebo váš trenér. Při hubnutí tuků jednoduše neplatí, že čím více se zapotíte, tím lépe. Představíme vám hned několik sportů, díky kterým půjde vaše hubnutí, tím správným směrem.

Foto: Pixabay

Pokud chcete primárně hubnout, je potřeba se zamyslet a zvolit správný druh pohybu. Mnoho lidí volí plavání, což je samozřejmě skvěli druh pohybu, pokud vás baví. Avšak mnoho lidí plave pomalu a z toho důvodu se nedostanou do fáze spalování tuků. Pro naše účely budeme předpokládat, že se chceme primárně zbavit podkožního tuku, udržet svalovou hmotu a zlepšit kondici.

Kalorie a tuky 

Mnoho lidí se domnívá, že spálené kalorie se rovnají spáleným tukům. Jenže tomu tak není. Kalorie představují spálenou energii, kterou tělo může brát jak z tuků, cukrů i bílkovin. Celkově se udává, že tělo nejdříve spaluje cukry, které má k dispozici, až následně se dostáváme do fáze spalování tuků. Tato fáze nastává asi po 30 minutách sportu.

Foto: Pixabay

Pojďme si představit pár ideálních sportů pro hubnutí tuků.

  • Vytrvalostní běh

Tuším, že jste se s během už v některé fází života setkali. Jedná se však, hned po chůzi, pro náš nejvíce přirozený pohyb. Pro spalování tuků je, ale nutno dodržovat při běhu některá pravidla. Váš běh by neměl být příliš intenzivní. Ideální je držet se na přibližně 60 % maxima tepové frekvence. To poznáte jednoduše, během běhu byste si měli být schopni s někým povídat a příliš se nezadýchávat. Pokud se příliš zadýcháváte jednoduše zpomalte. 

  • Tenis

Tento sport klade vysoké nároky na výdrž a pokud ho srovnáme s během, můžeme spatřit jednu výhodu tenisu. Zapojuje svaly horní poloviny těla, které se při běhu téměř nezapojují. Avšak na rozdíl od běhu je tenis výrazně finančně náročnější.

  • Veslování

Samozřejmě pokud nemáte k dispozici přímo veslování na řece, lze také zvolit veslařský trenažéř. Tento sport zatěžuje téměř celé tělo. Během návštěvy posilovny zkuste zapojit veslařský trenažér, alespoň jednou týdně.

  • Skákání přes švihadlo

Jednoduché, úsporné a nenákladné. Co více by člověk od sportu potřeboval. Ze začátku volte jednoduché a pomalejší skoky. Soustřeďte se plně na techniku. Nohy snožmu, dopad na špičky, rovný postoj, hlava vzhůru, a hlavně správné točení švihadlem. Později můžete postupně přidávat a zkoušet i různé sestavy.

  • Intervalový trénink

Intervalový trénink je v posledních letech velice oblíbený způsob cvičení. Představuje spojení aerobního a anaerobního cvičení, což dohromady tvoří velice účinný prvek. Jedná se o střídání vysoké intenzity cvičení s odpočinkem. Možná jste už ve vašem okolí slyšeli o nějaké lekci kruhového tréninku. Pro začátek bych vám doporučila na nějaký trénink zajít, abyste jsi udělali dobrou představu o cvikách a nechali se inspirovat. Později si sami budete schopni takovýto trénink sestavit doma, nebo venku. Lze na tento způsob tréninku přizpůsobit i již zmiňovaní trénink.

Pokud se vám žádný z uvedených sportů nezoufejte, hubnout můžete i jinými způsoby. Nezapomínejte, že vaše tělo se liší od jiných tudíž pro vás bude fungovat i něco jiného. Pokud si však nějaký ze sportů vyberete dejte nám vědět. Máte zkušenost s hubnutím, nebo stále tápete ve tmě? Dejte nám vědět.

Zdroje: https://fityou.cz/ https://www.nutriadapt.cz/ 

ZDRAVÍ NA TALÍŘI

Přidejte si nás

Přidat na Seznam.cz