Tyto potraviny vám pomohou rychle zhubnout, lidé to však ani netuší

Obezita je v současné době globálně rozšířená nemoc. Lidé, kteří buď mají nějaké to kilo navíc nebo si myslí, že mají kila navíc, se snaží cvičit a jíst zdravě. Bohužel se to ne vždy podaří. Rada, kterou jsme již slyšeli ze všech chytrých zdrojů tisíckrát je: „Tak tolik nejez a víc se hýbej.“

POSLECHNĚTE SI CELÝ ČLÁNEK ZDE:

Foto: Pixabay

To je ale jedna z největších lží moderní doby, protože základ zdravého hubnutí nespočívá v omezení velikosti porce na ptačí, ale spíše ve skladbě potravin. Existují pak některé potraviny, které dokážou nastartovat metabolismus tuků a pomohou vám trochu zhubnout.

Mezi takové jistoty patří samozřejmě ovoce a zelenina, takže pokud zařadíte například okurku, papriku či cuketu, nemůžete udělat špatně, protože obsahují jen minimální množství cukru. Z ovoce bychom mohli sáhnout po ananasu či kyselém jablku. Jednoduše je zapotřebí vybírat potraviny, které mají méně cukru a více vlákniny, čímž vlastně podpoříme naše zažívání.

Hruška

Hrušky bývají sice sladké, takže s nimi musíme opatrně, ale na druhou stranu jsou velice bohaté na vodu. Zároveň obsahují sorbitol, který napomáhá správnému trávení. Hruška je pak také velice bohatá na vlákninu a hlavně díky její přirozeně sladké chuti ji lze použít jako náhradu za dortíky a sušenky.

Foto: Pixabay

Zázvor

Zázvor není ani ovoce, ani zelenina, ale jedná se spíše o rostlinu, jejíž kořen využíváme k vaření. Zázvor, stejně jako česnek, lze pak v kuchyni využít jako částečná náhrada soli. To je velice často opomíjený faktor při přípravě jídelníčku, protože sůl zadržuje vodu v těle a částečně může tato přebytečná voda být zodpovědná za to, že máme právě ty kila navíc. Zároveň zázvor podporuje i náš metabolismus a trávení.

Jablíčko

Jablko je notoricky známé pro své zdravotní účinky, podporu trávení i množství zdraví prospěšných látek. Zde je však potřeba vybírat spíše zelená a kyselá jablka, která mají méně cukru, protože je škoda cpát do sebe zbytečně další cukr. Jablko by zkrátka mohlo být vaší tradiční svačinkou.

Mandle

Mandle, i když to málo kdo ví, jsou velice bohaté na antioxidanty a vlákninu a navíc pomáhají stabilizovat glykemický index. Ani s mandličkami se to nesmí přehánět, protože mají i poměrně vysoký obsah tuků. Můžete si tedy vzít hrst mandliček jen tak k televizi. Vždy ale raději sáhněte po těch nesolených a bez karamelu, protože další sůl a cukr v našem jídelníčku opravdu nepotřebujeme.

Ananas

V ananasu najdeme enzym nazývaný bromelin. Ten usnadňuje trávení bílkovin a zahání pocit hladu. Pro efektivní hubnutí ale samozřejmě využijte ten syrový a čerstvý, nikoliv sušený s cukrem, kandovaný či nakládaný v plechovce. Důležité je také znát správnou míru, protože ho nemůžeme zkrátka zkonzumovat kilo, ale spíše si můžeme zpestřit náš stereotyp.

Česnek

Česnek ani nepotřebuje představovat, protože se jedná o jedno z největších přírodních antibiotik, který zároveň pomáhá snižovat hladinu cholesterolu a také krevní tlak. To samozřejmě může pomoci při spalování tuků. Česnek má výbornou vlastnost, protože zvýrazňuje chutě a může nám nahradit část soli v pokrmu, jinými slovy při použití česneku nám bude stačit klidně poloviční množství soli, která jak už jsme si řekli výše, zadržuje vodu v těle.

Zdroj: AAZdravi.cz (odkaz)

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me