Važte se tak, aby váha ukázala co nejméně – které chyby děláme?

Váha je jedním z ukazatelů, když nám začíná růst bříško, spolu s těsnými kalhotami a nepříjemným pohledem do zrcadla. Příliš časté vážení ale není vhodné ani pro naši psychiku, protože se stačí jen napít a můžeme mít o půl kila více. Tím také můžete jednoduše pohřbít svou motivaci během hubnutí.

POSLECHNĚTE SI CELÝ ČLÁNEK ZDE:

Foto: Pixabay

Navíc pokud během hubnutí i cvičíte, můžete dokonce i přibývat na váze, protože svaly jsou těžší než tuk. I vážení má však své zásady a je dobré o nich vědět a vyvarovat se běžným chybám, abychom na váze měli ideálně co nejmenší číslo. Poradíme vám, jak na to.

Vždy se važte ráno na lačno

Hned po ránu totiž máme vydatnou snídani a minimálně sklenici vody, což v praxi může být i kilo navíc. Během dne pak průměrný člověk spořádá 3-6 porcí jídla, ale „na velkou“ jdete třeba jen jednou. Lepší je pak chvíli po probuzení počkat a vážit se až po návštěvě záchoda.

Po sprchování ne

Možná se vám to zdá jako nesmysl, ale během sprchování naše tělo nasává obrovské množství vody a nejde jen o kůži, ale třeba také o vlasy. Rozhodně tedy doporučujeme vážit se zásadně před sprchováním.

Foto: Pixabay

Po cvičení ne

Může se zdát, že po cvičení se zapotíte a spálíte kalorie, a že byste tak vlastně měli vážit méně. Není tomu tak. Tělo i po cvičení pracuje, a proto je nejlepší ponechat tělu čas na jeho regeneraci. Do rána může tělo spálit ještě několik užitečných gramů, a proto se važte raději po ránu.

Nevažte se každý den

Váha je stejně kolísavá, jako hodnota bitcoinu a nejvíce se na tom podílí zadržování vody, požívání nápojů s vysokým obsahem soli, bílého cukru nebo požívání bílé mouky, smažených pokrmů, umělých dochucovadel, zvýrazňovačů a konzervantů. Ideální je pak konzumovat potraviny s nižším obsahem sodíku a uhlohydrátů. Mezi ně patří ovoce, zelenina a ryby. Ideální je pak vynechat i sladidla, cukry, zahušťovadla. Proto stačí vážit se dvakrát týdně.

Važte se na jedné váze

Každá váha váží stejně a bývá nepsané pravidlo, že ta u doktorky váží nejvíce. Proto je zapotřebí vážit se vždy na jedné a té stejné váze. Nemá příliš velký smysl vážit se pro jistotu ráno doma i v posilovně před a po cvičení. Jediným výsledkem by tak byla opět ztráta motivace.

Digitální váha může mást

Můžete si možná myslet, že digitální váha s přesností na desetiny kilogramů je to nejlepší a nejpřesnější měřidlo. Opak je však pravdou, protože digitální váhu ovlivňují i takové faktory, jako je teplota v místnosti a vlhkost o 1,8 kg. Zajímavé je, že přesnost ovlivní i časté posouvání váhy, když ji máte třeba pod postelí a vždy si ji vysunete, ovlivníte její kalibraci.

Vždy na rovině

V neposlední řadě má na přesnost vážení vliv i nerovný terén v podobě drobků, špíny, koberce, dlažba, spára, atp. Je nutné se proto vždy vážit na rovném povrchu.

Zdroj: Ferty.cz (odkaz)

O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

Hovězí gulášek

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me