Vyvrátíme čtyři největší fitness mýty. Dopouštíte se jich taky?

Každý z nás má jistou představu o tom, co to znamená žít zdravě. Pro někoho to znamená hubnutí pro jiného zase nabírání. Většinou naše fitness cesta začíná všelijakými dietami, zdravými recepty, cvičícími programy a končí to převážně tak že odsuzujeme každého kdo nežije podle našeho vzorce, nebo odmítání čehokoliv co obsahuje, byť jen náznak cukrů nebo sacharidů.

Foto: Pixabay

Jak se nám povedlo to, že náš životní styl jde z extrému do extrému. U nás i v zahraničí lze nalézt spousty influencerů, kteří nevedou žádný přehnaně drastický životní styl. Lze ovšem také nalézt ty, kteří v podstatě tlučou do hlavy ostatním jejich dobra. V našich životech se objevuje čím dál tím více elektroniky a my na telefonech a počítačích trávíme více a více času. Nezřídka kdy se stává, že lidé začnou věřit všemu co si přečtou a nechají tím ovlivnit svůj životní styl. Jedná se nejvíce o přehnané cvičení a šílené diety. ¨

Na každém rohu lze dnes najít výživové poradce a kouče. Určitě je správnou volbou vyhledat kvalifikovaného výživového poradce či kouče. Dejte si pozor a vyhněte se poradcům a specialistům, kteří si udělají víkendoví kurz s tím, že si za své cenné rady nechají zaplatit.

Fitness mýty

#1 Po sedmé hodině už nesmíte jíst

Tělo není po sedmé hodině v žádném zvláštním režimu. Naslouchejte svému tělu a respektujte ho – ať už jde o hlad nebo o pocit zasycení. Pokud svoje tělo posloucháte, ale ono má pořád hlad. Naučte se rozlišovat dvě věci.

Opravdový hlad a pouhou chuť na jídlo.

Představte si, že si dáte jablko, pokud se vám jablko zdá dost dobré jedná se o hlad a je čas na pořádnou svačinku. Pokud vás jablko neuspokojí jedná se o pouhou chuť k jídlu. Dejte sami sobě i svému tělo pravidelnost a řád. Dovolte si sem tam nějakou drobnost a nemějte z toho výčitky. Plánujte jídlo dopředu a na talíř si nandavejte přiměřené porce.

#2 Zdravý životní styl se počítá na kalorie

Pokud přemýšlíte tak, že pokud si dopřejete palačinku, nebudete moc už do konce dne jíst, mohu vám s jistotou říct, že se jedná o špatné uvažování. Všechny radikální změny jídelníčku nefungují dlouhodobě a nejsou udržitelné. Není nic špatného na tom spočítat si kalorický příjem, ale určitě se kvůli tomu neomezujte. Pro začátek bude stačit, když váš jídelníček bude pestrý a vyvážený.

#3 Pokud cvičíte můžete si dát cokoliv

Pokud si zacvičíte nezabíjejte svou snahu tím, že vyluxujete celou lednici. Dravý životní styl není o tom, že byste si nemohli dopřát nic. Ideální formou stravování je forma 80/20.

#4 Fungovalo to mně, takže vám určitě taky

To, že vaše oblíbená celebrita zhubla nějakým určitým způsobem neznamená, že vám se to povede úplně stejným způsobem. Nezapomínejte na svoje vlastní potřeby a priority.

Srovnávat se nelze ani s kamarádkou. Je sice možné, že jste spolu začali dietu a cvičení, ale je možné skoro až jisté, že každé vaše tělo bude reagovat na danou změnu jinak. Taky si musíte uvědomit, že obě vaše těla mají za sebou jinou stravovací a cvičící minulost.

Zdroj: https://fitfab.cz/



O autorovi – Lukáš Erlebach

Autorem obsahu je známý kuchař a propagátor zdravého stravování ve svém pořadu “Zdraví na talíři“. Připravuje tradiční pokrmy levně, jednoduše a z dostupných surovin.

Přidat na Seznam.cz

Hovězí gulášek

ARCHIV ČLÁNKŮ
Follow Me